REKLAMAČNÝ PORIADOK
Internetového obchodu tvojenaradie.sk
I. Identifikácia
obchodníka
1.1.Týmto Reklamačným
poriadkom (ďalej aj „RP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou
Obchodné meno: ZVARMIX,
s.r.o.
Sídlo: Sokolská 432/30,
Dubová 900 901, Slovenská republika
Zapísaná v Obchodnom
registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel Sro, Vložka číslo 93015/B
IČO: 47454369
DIČ: 2023879748
IČ DPH: SK2023879748
Bankový účet:
SK3009000000005048189669
Predávajúci je
platiteľom dane z pridanej hodnoty
(ďalej aj “Predávajúci”
alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov ponúkaných
Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii
spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení Všeobecných obchodných podmienok zverejnených
na webovom sídle Predávajúceho a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa,
v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č.
108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
platnom znení, Zákon č., Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom
znení, s výnimkou uvedenou v bode 4.4. tohto Reklamačného poriadku,
ktorý upravuje právny vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý
nevystupuje v postavení spotrebiteľa.
1.2.Emailový kontakt a
telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email:
tvojenaradiesc@gmail.com
Tel. č.: +421915518659
1.3Adresa k zasielaniu
písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:
ZVARMIX, s.r.o., Krátka
3, 90301 Senec, Slovenská republika
II.
Základné ustanovenia
2.1.Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy
medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Obchodníkom.
III. Uplatnenie
práva zo zodpovednosti za vady
3.1.Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol
u Predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia
veci. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.
IV. Zodpovednosť
za vady
4.1.Predávajúci zodpovedá
za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví
do dvoch rokov od dodania veci.
4.2.Ak je predmetom kúpy
vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo
digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci
zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa
vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch
rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
4.3.Pri použitej veci sa
strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v
odsekoch 4.1 a 4.2, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.
4.4.Predávajúci zodpovedá
za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania Kupujúcemu, a ktorá
sa prejaví do 6 mesiacov od dodania veci, a to v prípade ak Kupujúci
nevystupuje v postavení spotrebiteľa.
V. Práva zo
zodpovednosti za vady
5.1.Ak predávajúci
zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie
vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
právo od kúpnej zmluvy odstúpiť
5.2.Kupujúci môže
odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní
povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v
čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti.
Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností
predávajúcim.
5.3.Kupujúci môže
uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 5.2., len ak
vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby
podľa bodov 4.1 až 4.3 tohto Reklamačného poriadku.
5.4.Uplatnenie práv zo
zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z
vady vznikla.
VI. Vytknutie vady
6.1.Vadu možno vytknúť v
ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci
oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky,
alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania
predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho
pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
6.2.Ak kupujúci vytkol
vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje
za doručenú v deň odopretia.
6.3.Predávajúci poskytne
kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady
kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu
v súlade s § 507 ods. 1, Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom
znení odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia
ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená
objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
6.4.Ak predávajúci
odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak
kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou
osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho
za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť
zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3, Zákona č.
108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
platnom znení nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom
a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v platnom znení.
6.5.Ak pred uzavretím
zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred
odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť
aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti
za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.
VII. Odstránenie
vady
7.1.Kupujúci má právo
zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže
zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s
druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s
ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na
závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil
kupujúcemu značné ťažkosti.
7.2.Predávajúci môže
odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si
vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností
podľa bodu 7.1. druhej vety.
7.3.Predávajúci opraví
alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu,
bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s
ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
7.4.Na účely opravy alebo
výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa §
622 ods. 5 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v platnom znení. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
7.5.Predávajúci dodá
opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo
obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú
inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju
mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty,
predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu
primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po
predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré
účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z
výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom
predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju
nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať
ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a
nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
7.6.Predávajúci pri
odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo
náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci,
ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada
prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a
inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a
nebezpečenstvo predávajúceho.
7.7.Pri odstránení vady
výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným
opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
7.8.Predávajúci zodpovedá
za vady náhradnej veci podľa § 619 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
7.9.Kupujúci má právo na
primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez
poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 ., Zákona č. 40/1964
Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, ak
a)predávajúci vec
neopravil ani nevymenil,
b)predávajúci vec
neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Zákona č. 108/2024 Z.
z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom
znení,
c)predávajúci odmietol
odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
d)vec má rovnakú vadu
napriek oprave alebo výmene veci,
e)vada je takej závažnej
povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej
zmluvy, alebo
f)predávajúci vyhlásil
alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez
spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
7.10.Zľava z kúpnej ceny
musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala,
ak by bola bez vád.
7.11.Kupujúci nemôže
odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 7.9., ak sa kupujúci spolupodieľal na
vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci
spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
7.12.Ak sa zmluva týka
kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci.
Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne
očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
7.13.Kupujúci po
odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady
predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná
v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci
vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a
doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
7.14.Predávajúci po
odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa
vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec
predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
7.15.Predávajúci vráti
kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom,
aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s
iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
7.16.Predávajúci nemá
právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za
bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
VIII. Zodpovednosť
za vady digitálneho plnenia
8.1.Obchodník zodpovedá
za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase jeho dodania a ktorá sa
prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa
dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení.
8.2.Obchodník odstráni
vadu digitálneho plnenia v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol
vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na
povahu digitálneho plnenia a účel, na ktorý spotrebiteľ digitálne plnenie
požadoval.
8.3.Obchodník môže
odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu
spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu,
ktorú by malo digitálne plnenie bez vady a na závažnosť vady.
IX. Zodpovednosť
za vady služby
9.1.Predávajúci
zodpovedá za akúkoľvek vadu služby, ktorú má služba v čase jej dodania a ktorá
sa prejaví do dvoch rokov od dodania služby.
9.2.Pri uplatnení práv zo zodpovednosti
za vady služby, platia obdobne ustanovenia Čl. VI tohto Reklamačného poriadku
X. Záverečné ustanovenia
10.1.Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť
Všeobecných obchodných podmienok a Zásad a poučenia o ochrane
osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty – Všeobecné obchodné podmienky
a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú
zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.
10.2.Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom
jeho zverejnenia na Webovom sídle Predávajúce dňa 27.11.2024
Tento eshop je certifikovaný https://www.pravoeshopov.sk